Facebooks Ads er enkelt forklaret betalte annoncer på Facebook. Selvom der ikke er så meget opmærksomhed omkring Facebook, som der var for et par år siden, er dette stadig et af de bedste steder at annoncere.
Der er over 1 milliard aktive brugere på Facebook hver måned, så det er ikke uden grund, at Facebook Ads er meget populært. Der findes flere forskellige typer annoncer på Facebook, og hvilke du skal vælge, vil variere. Vi kan hjælpe dig med at udforme en kampagne, der er så effektiv som muligt i forhold til de resultater, du ønsker.
Det positive ved at bruge Facebook Ads frem for fx annoncer på Youtube eller TV er, at brugerens oplevelse ikke bliver “afbrudt”. Brugeren skal ikke se på annoncerne, men de placeres naturligt. I mange tilfælde er du højst sandsynligt stødt på annoncering på Facebook uden selv at være klar over det. De kan for eksempel vises, så det ligner et opslag fra en side, du følger. Derudover har du mulighed for at udpege, hvem der vil se dine annoncer på en anden måde end nogle andre sider. Facebook ejer blandt andet Instagram, som også er meget populært. Når du bruger disse sider, får Facebook en masse oplysninger om dig, så de kan tilpasse din brugeroplevelse. Det lyder måske skræmmende, men det er ikke følsomme oplysninger. Det er fx dit køn og alder ud over interesser baseret på sider og opslag, du har liket/kommenteret på. Selvom nogle er skeptiske over for dette, er skræddersyede annoncer noget, de fleste er meget glade for. Dette giver som nævnt et godt flow i brugeroplevelsen. Få mennesker synes, det er særligt interessant at tage en pause fra at se reklamer for et produkt eller en tjeneste, de aldrig vil købe.
Når du opretter en kampagne på Facebook, er der en række forskellige muligheder for specifikationer. Du kan fx vælge, hvad målet med kampagnen er, din målgruppe og modtagernes adfærd. Ydermere har du mulighed for at vælge, i hvilke områder modtagerne skal befinde sig i. Det er rigtig godt, hvis du for eksempel kun har et produkt eller en tjeneste i Danmark. Du kan også vælge, hvilken slags enheder og platforme dine annoncer skal vises på. Du kan også lade Facebook vælge for dig. Ligesom med Google Ads kan du også fastsætte et budget for kampagnen.