wave shape

SEM

SEM står for Search Engine Marketing og kan defineres som betalt placering foran et publikum. Google Ads er den største platform for SEM og er kort forklaret betalte søgeord.

At søge på Google er noget, der er blevet meget almindeligt, når man søger efter et produkt eller en tjeneste. Google Ads giver dig mulighed for at ligge helt i toppen af ​​Google med de søgeord, du ønsker. Dette er en fantastisk måde at opnå synlighed på den mest brugte søgemaskine på verdensplan. Der er lignende tjenester hos andre søgemaskiner, men Google er den mest populære mulighed, da dette er den største søgemaskine. Hvor mange annoncer, der vises på de søgeord, du bruger, vil variere afhængigt af, hvor mange andre der bruger de samme søgeord.

En af grundene til, at Google Ads er blevet så populært, er, at du selv vælger, hvor meget du vil bruge. Forskellige søgeord har forskellige priser, og du kan også vælge et budget. Det betyder, at du kan fastsætte et loft for, hvor meget du vil bruge hver dag, så du har fuld kontrol. Prisen på søgeord vil variere baseret på den budstrategi, du vælger. Hvilken strategi, der er den bedste, vil blive valgt ud fra, hvad du ønsker at få ud af kampagnen. Dette hjælper vi dig med. Vi laver også en søgeordsanalyse, så du ved, hvad der egentlig bliver søgt på. Det er for eksempel ikke særlig fordelagtigt at købe ord, som ingen bruger, når de søger. Det er også en af grundene til, at det er klogt at lade en, der har lang erfaring og høj kompetence med Google Ads gøre arbejdet.

Du har også mulighed for at vælge, hvem der skal se dine annoncer. Dette er for eksempel køn eller alder, men du har en række forskellige valgmuligheder. Har du allerede en målgruppe for dit produkt eller din ydelse, bliver opgaven med at vælge målgruppe nemmere. Hvis du ikke har dette, kan vi analysere, hvilken mennesker der søger efter hvilken søgeord. Det skal siges, at det ikke altid er sådan, at Google har alle oplysninger om alle brugere, så der vil altid være nogle ukendte faktorer. Vi laver også en analyse og ser, hvilke enheder din annonce skal vises mest på. Det er nemlig sådan, at nogle søgeord er domineret af mobilsøgninger, mens andre er domineret af pc-søgninger.

Opsætning af en Google Ads-kampagne er noget, der er relativt enkelt og ved første øjekast kan virke som noget, du selv burde kunne gøre. Det er dog således, at der er en række forskellige faktorer, der spiller ind. For det første er der en række analyser, der bør udføres, inden kampagnen lanceres. Dette gøres ved hjælp af forskellige værktøjer, der leverer data. Når du har startet kampagnen, er det også nødvendigt at analysere undervejs for at se, om kampagnen går, som den skal. Her ser man for eksempel på, hvor mange af dem der klikker på annoncen, som rent faktisk bliver kunder.